Ahad, 14 Disember 2008

ketika aku di Kampung Malaya Beruntung

kawan?
apa guna perlu ada kawan?
dikala suka bukan main tumpang secawan
dikala duka, wah dia lari tanpa kasihan
sedang aku perlukan bantuan dan dorongan

sahabat?
masa kita kenal lagaknya seperti 'hang tuah-hang jebat'
bermesra kita sampai tak sedar kain ditumbuhi kulat
tapi itu cuma, hari ini, esok dan tulat
kerana di belakang engkaulah sejahat-jahat umat

teman?
di manakah ikatan yang kita jalinkan?
konon-kononnya tak sanggup kehilangan
sehinggakan air mata berguguran
namun, setelah engkau punya teman lain, teman ini engkau lupakan
sah! itu semua sekadar lakonan!

buddy?
engkau juga insan sehidup semati
bikin senyuman dan diriku happy
namun, adakah ini hanyalah sebuah mimpi?
yang akhirnya engkau juga khianati

sendiri?
hidupku dirundung sepi
menagih simpati pada orang yang tak sudi
kawan, sahabat, teman mahupun buddy
mengabadi pada baki-baki janji
menanti pada suatu yang kunjung tak pasti
itulah aku 'sito' yang korang dulu kenali
tapi! kini tidak lagi
aku insan baru yang punya impian sendiri
tidak perlu ada kawan, sahabat, teman dan buddy
untuk ak berdiri pada kaki ini.



~sebuah rintihan bukan mengharapkan kasihan~
Mohd Tawfik Bin Tumeran M07J
Kampung Malaya Beruntung

5 ulasan:

  1. i need u tawfik..

    n aku rase ko yg lari cari kwn lain..

    huhu..

    sian aku :(

    BalasPadam
  2. Hmmmm...
    Sorry,
    memang camth la sito resam hidup..
    Ko,aku, n sape2 pon xleh lari...
    sebab th ade quote,
    Hubungan adalahmendominasi dan didominasi,
    dan kite akan menjadi salah satu atau kedua-duanya...
    Sabar yek..

    Tapi,
    aku serius,
    suka kawan ngan ko,
    event sometime,
    Aku bukan kawan yang baik

    BalasPadam
  3. teringin nk wat sajak mcm nie..
    sbb amal pn rase mcm tue gak..
    tp amal seronok kwn ngan tawfik..
    tp kadang2 rase mcm tawfik ad letak dinding kt sekeliling tawfik..
    susah nk break through..
    huhu..

    BalasPadam
  4. apa2 pun bersabar sajalah sito

    tak tahu ko ada blog..keh2
    add aku

    BalasPadam