Sabtu, 13 Disember 2008

mari ketawa

Calculus Silau pergi ke klinik mata Hensem Ronggeng (Dr. HR). setelah matanya di periksa dia pun bertanya , "Dr HR, selepas memakai cermin mata nanti, bolehkah saya membaca seperti orang lain?''

"sudah tentu, nak kiasu2 pun boleh...." jawab Dr HR

"oh, gembiranya! dah lama saya buta huruf, dapat juga saya membaca." kata Calculus dengan riang..


di klinik Pujangga Sinis

Dr, saya takut mati....
kenapa Calculus?... anda masih sihat...
hidup mati di tangan tuhan... sabar Calculus...
Tapi saya akan mati.....
mati ap ni?
mati pucuk Dr....

di Surau An-Nur

tok imam bergegas ke surau setelah mendengar khabar calculus sudah mati..
setibanya di surau tok imam jatuh pengsan apabila melihat Calculus yang masih hidup...
setelah terjaga, tok imam bertanya kepada Calculus..."hai, td ak dengar ko sudah mati?"
"ni spe? jelmaan?" jawab Calculus, ''memang lah tok saya sudah mati, tp itu mati pucuk lah tok" wajahnya sedih, tok imam yang hampir pengsan tersentak bangun dan ketawa.. hahahahaha..

di Sebuah kolam renang

Calculus menghampiri sekumpulan budak-budak kecil dan berkata "adik-adik! abang tidak boleh berenang, abang akan mati!..." ''kenapa bang?'' kata budak-budak itu." kata Dr, kalau lelaki tidak boleh berenang dia akan mati!" jawab Calculus.. terkejut budak-budak itu, lalu terjun ke kolam.. yang tidak tahu berenang pun terjun kerana takut akan mati... malangnya, budak yang tidak tahu berenang itu mati lemas... terkejut Calculus lalu terjun mendapatkan budak itu... tok imam bergegas ke surau setelah mendengar berita kematian..."hai, ini baru mati betul, bukan main-main" keluh tok imam.. "Calculus! apa yang terjadi ni?" tanya tok imam. Calculus menjawab,''tadi tok, saya bilang pada budak-budak ni, kalau lelaki tak tahu berenang dia akan mati''. ''lah! ap bangang otak ko ni Calculus!! nama je Calculus.. Tapi bodoh rupenye... benda ap ko mengarut ni.. kurafat tau!!'' marah tok imam.''ap yang kurafatnya tok.. betullah.. Dr pun ckp macam itu... lelaki tak tahu berenang , mati pucuk namanya" jawab Calculus slumber.. tok imam yang mendengar jawapan itu jatuh pengsan lalu mati...

moral of the story: jangan jadi macam Calculus.. kalau anda mengenali Calculus.. sila hindarinya.. berbahaya!!!!

2 ulasan:

  1. dr HR..

    hmm.. hensem ronggeng.. haha..

    terase aku.. :P

    BalasPadam
  2. cerita ini hanya sebuah dongeng!
    rekaan semata-mata
    tidak ada kene mengena dengan yang hidup mahu mati... buat yang terasa... jangan amk hati..
    kan dah ckp jgn makan byk sgt cili...
    dah pergi minum air sana... hehe

    BalasPadam